Kai in ‘t Veld (17 jaar)

WANNEER EN WAAROM BEN JIJ BEGONNEN MET CROSSFIT?
Afgelopen maart ben ik voor het eerst begonnen met CrossFit. Mijn broertje, zusje en vader deden het allemaal al en hoorde veel leuke verhalen over de workouts. Eind maart stopte mijn schaatsseizoen en had ik een rust periode van twee weken. Na deze twee weken moest ik rustig weer wat trainingen gaan oppakken. CrossFit sprak mij toen heel erg aan door alle goede verhalen en het feit dat CrossFit je globaal fit maakt. Dit globaal fit worden was het trainingsdoel van mijn eerste trainingsblok tot juni. Zo begon eigenlijk een soort verslaving aan CrossFit waar ik niet meer vanaf kan komen haha.

WAT DACHT JIJ NA JOUW EERST CROSSFIT LES
De eerste CrossFit les deed ik mee met de teens, dit was kwa intensiteit nog niet heel zwaar maar wel ongelovelijk leuk. De sfeer in de box is sowieso echt fantastisch en het samen werken aan een doel is het allermooiste dat er is. Dit streven naar een doel staat centraal in de CrossFit lessen van 2102, hierdoor werd ik direct verkocht en kan ik niet meer stoppen. Ps, de workouts zelf en de movements zijn ook super gaaf om te doen, ik bedoel, op je handen lopen, wie wil dat nou niet?!

WELKE PRESTATIE BEN JIJ HET MEEST TROTS OP?
Op mijn 150kg deadlift en 5 rep max van 120kg backsquat, dat zijn wel echt twee prestaties waar ik mee thuis kon komen hahaha. Ik was echt super pumped na het wegtillen van deze gewichten. Vooral omdat mijn onderrug nog vrij zwak is kan ik vaak minder liften, dus dit was zeker een prestatie voor mij.

WELK CROSSFIT DOEL HEB JIJ NOG VOOR OGEN?
Oh, ik heb er meerdere, die verschillen van het kunnen lopen op me handen, tot het kunnen clean en jerken van 120kg eind dit jaar, naar het ooit uiteindelijk naar de CrossFit games mogen en meedoen. Ik heb te veel doelen om op te noemen, maar de doelen voor dit seizoen zijn gymnastics verbeteren, handstand walk, handstand pushup, butterfly pullups en nog meer, het kwalificeren voor de teens throwdown en het winnen van de nerdelandse kampioenschappen schaatsen dankzij het implementeren van CrossFit in mijn trainingsschema.

MET WAT IN HET DAGELIJKS LEVEN MERK JIJ DAT JE CROSSFIT?
Ik merk dat ik sterker begin te worden, stabieler, nu was ik door het schaatsen al goed getraind en heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad dingen te kunnen tillen of buiten adem te zijn na twee trappen oplopen, maar ik merk wel dat alles wat ik doe nog makkelijker gaat en mijn lichaam langzamerhand in balans komt. Ik streef binnen schaatsen naar perfectie en dat gaat niet zonder een lichaam in balans, CrossFit zorgt voor zo’n lichaam.

WAAROM TRAIN JIJ GRAAG BIJ CROSSFIT 2102?
De sfeer zoals ik al eerder vermelde is echt geweldig, je komt de box in, iedereen zegt gezellig gedag en maakt een praatje. Gedurende de workouts geven mensen elkaar tips en moedigen ze anderen aan. Het is een grote bom aan motivatie en gezelligheid in de box. Iedereen inspireerd een ander om nog harder te trainen en nog beter zijn of haar doelen te behalen.

%d bloggers like this: