Julia Goudswaard (26 jaar)

WANNEER EN WAAROM BEN JIJ BEGONNEN MET CROSSFIT?
Mijn vriendin Terry, en uiteraard onze coach bij 2102, heeft mij verliefd laten worden op CrossFit. Toen zij ongeveer 5 jaar geleden ergens anders nog wat lesgaf, heeft zij mij na maanden overhalen eindelijk een keer zo ver gekregen om mee te doen.

WAT DACHT JIJ NA JOUW EERST CROSSFIT LES
Tijdens mijn eerste CrossFit ervaring heb ik wel 3279 x gedacht waar ik in hemelsnaam aan was begonnen, ik was een beetje lacherig en vond sommige bewegingen maar raar, maar al tijdens de 20 min AMRAP vond ik het steeds leuker worden. Na 2 weken lang mijn armen niet boven mijn hoofd kunnen brengen vanwege de pullups, moest ik er toch ook aan geloven; op een of andere manier was ik er helemaal aan verkocht. Hoe dan dacht ik, ondanks die spierpijn en niet normaal kunnen lopen?! Blijkbaar vond ik die endorfinekick toch wel te gek. Helaas was CrossFit 2102 nog niet aanwezig binnen de muren van Healthclub NU en hebben we een tijdje moeten wachten totdat eindelijk de kogel door de kerk was en 2102 van de grond kwam.

WELKE PRESTATIE BEN JIJ HET MEEST TROTS OP?
Van een anti sporter, zelfs bijna een hekel aan sport (op paardrijden na), naar sporty spice; 3 tot 4 keer in de week CrossFitten. Dat vind ik toch wel een hele prestatie op zich! The happy feelings na mijn eerste pullups, HSPU, toes2bar, 100 kg deadlift, niet te omschrijven natuurlijk! Eigenlijk ben ik elke keer trots op het moment dat iets goed lukt, ik een compliment krijg of met een voldaan gevoel naar huis ga.

WELK CROSSFIT DOEL HEB JIJ NOG VOOR OGEN?
Helaas heb ik 2 maanden geleden mijn voorste kruisband volledig afgescheurd. Hierdoor ben ik niet meer in staat om volledig te kunnen CrossFitten! In het najaar krijg ik een ‘nieuwe’ kruisband en zal hier een tijdje voor moeten revalideren. Mijn doel is om binnen een jaar weer op hetzelfde level te kunnen CrossFitten als voorheen. Als dat lukt ben ik happy!

MET WAT IN HET DAGELIJKS LEVEN MERK JIJ DAT JE CROSSFIT?
CrossFit maakt je fitter, het zorgt er bij mij voor dat ik goed in mijn velletje blijf zitten. Het zijn voornamelijk kleine dingen waardoor ik merk dat CrossFit daar toch echt bij helpt. Bijvoorbeeld het dragen van boodschappentassen of de manier waarop je iets zwaars zou moeten verplaatsen. Niet maakt CrossFit je fysiek sterker, maar ook mentaal. Ik heb een stuk meer doorzettingsvermogen dan voorheen!

WAAROM TRAIN JIJ GRAAG BIJ CROSSFIT 2102?
Door onze leuke community off course! Vanaf het begin stond ik vooraan de rij om te kunnen trainen bij 2102. Ik heb coaches zien komen en gaan, members zien komen en gaan, maar de sfeer heeft daar gelukkig nooit onder geleden. Het leukste vind ik om vooruitgang te boeken met mijn CrossFit buddy’s, waarvan ik sommige ook buiten de box om zie en die ondertussen wel als vriendinnen kan beschouwen. Lucky me!

%d bloggers like this: