HOELANG GEEF JIJ AL LES BIJ CROSSFIT 2102?
Ik geef nu 7 maanden les en heb het erg naar mijn zin!
 
HEB JIJ NOG EEN ANDERE BAAN NAAST CROSSFIT COACH?
Ik werk op detacheringsbasis bij verschillende bedrijven op de HR- en salarisadministratie. Momenteel ben ik gedetacheerd bij de Werkorganisatie BUCH. Hier werk ik 32 uur per week.
Officieel afgestudeerd als jurist met specialisatie Arbeidsrecht, maar hiervoor kan ik maar geen baan vinden. Dus als jullie nog tips hebben, let me know!
 
WAAROM VIND JIJ LESGEVEN BIJ CROSSFIT 2102 TE GEK?
Vanwege de hechte community en het enthousiasme van de leden. Er hangt zo’n onwijs toffe, gezellige en open sfeer! Iedereen heeft respect voor elkaar en moedigt elkaar aan. Als er een kwalificatie is voor een wedstrijd, is het zo leuk dat iedereen elkaar aanmoedigt en écht wil dat de ander beter wordt en zijn beste score neerzet. Geen ego’s! Verder is het onwijs leuk om te zien als iemand in de les een beweging kan die hij/zij al zo lang wilde kunnen. Of eindelijk die PR haalt.
Wat ik ook erg leuk vind om te zien is als er een nieuw lid in mijn les is, hij/zij de week erna helemaal ingelijfd is en het net is of diegene er al maanden is. Super!
 
VAN WELK VOORVAL OF DINGETJE IN DE LESSEN GAAN JOUW NEKHAREN OVER EIND STAAN?
Haha, ik moet mij soms echt inhouden in de les! Ik heb wel een aantal dingen. Bijvoorbeeld als ik iemand probeer te helpen en diegene eigenwijs blijft doen en blijft zeggen “ja ik weet het” of “ik kan het niet”. Of als iemand ineens een heel hoog gewicht op de bar heeft gedaan terwijl we minder hadden afgesproken en ik daar pas tijdens de wod achter kom. Of wanneer mensen door mij heen praten als ik sta uit te leggen of als ik net 5 min voor het whiteboard heb gestaan om alles uit te leggen, hierbij nog gevraagd heb of er nog vragen zijn en er dan of niks gezegd wordt of nee geen vragen. Vervolgens gaan we beginnen en 1 minuut later wordt er gevraagd wat precies de bedoeling is, wat een beweging inhoudt of gewoon alsnog heel wat anders gaan doen! Arghhh… 🙈
 
WELK WEETJE OVER MARISKA KENNEN WIJ NOG NIET, MAAR IS ZEKER DE MOEITE WAARD OM TE VERTELLEN?
Ik denk dat jullie nog niet heel veel over mij weten… Ik ben namelijk een best wel gesloten persoon. Maar om wat leuks te vertellen: Wat ik vaak hoor ik tijdens mijn lessen is: “het ziet er allemaal zo makkelijk uit als jij het doet”. Toch heb ik heeeel hard moeten trainen om op het niveau te komen waar ik nu zit. Toen ik voor het eerst een 10kg bar in mijn handen had, dacht ik dit is echt heeeel zwaar! Maar door niet op te geven en sterker te worden komt het allemaal goed. Ik woog dan ook 48kg toen ik begon met CrossFit. Momenteel gegroeid naar 60kg! Soms ben ik wel een beetje onzeker over al mijn spieren. Zeker als ik bij niet-sporters in de buurt ben en zij de hele tijd naar mijn armen kijken als ik een gesprek met hen aan het voeren ben. Op mentaal vlak ben ik dan ook niet de sterkste. Ik ben het afgelopen jaar veel bezig geweest met mindset tijdens mijn trainingen. Door veel boeken te lezen ben ik hier al veel in verbeterd en merk ik dat ik anderen hier ook bij kan helpen. En voor de stelletjes die vaak ruzie krijgen/discussies hebben tijdens het sporten: ik heb dat ook heel lang gehad! Mijn vriend is beter dan ik en ik vond het heel vervelend om van hem te verliezen. Überhaupt om van iemand te verliezen! Dat heb ik wel een beetje afgeleerd. Mijn vriend en ik hebben heel lang niet samen getraind. Maar dat is niet de oplossing. Door te werken aan mijn mindset heb ik wel geleerd te letten op mijn eigen vooruitgang en mij niet te gaan vergelijken met anderen. En gedachten als “ik kan het niet” (wat ik zelf vervelend vind als iemand dit zegt 😝) of “ik wil niet meer” tijdens de wod komen bijna niet meer voor!! Positief denken in het leven en tijdens trainingen maakt alles een stuk leuker!
 
WAT IS JOUW ALLERLEUKSTE EN ALLERERGSTE CROSSFIT WORKOUT OF MOVEMENT?
Ik ben erg goed in alle movements met het bovenlichaam. Ik vind alle gymnastics movements dan ook erg leuk. Vooral bar muscle ups. Maar ik hou ook van snatchen, overhead squatten en jerken. Als het maar schouders dominant is vind ik het leuk. Amanda is één van mijn favoriete wods! Verder hou ik van korte wods tot 12 minuten.
Ik ben minder goed in benen dominante movements. Ik vind roeien, wall balls en deadlifts dan ook verschrikkelijk. Ik train het de laatste tijd wel meer waardoor ik het wel iets meer kan waarderen, maar liever niet. WOD’S zoals Karen, Lowlands Throwdown 2017 qualifier WOD 3 of de meeste open WOD’S zijn niet mijn ding en doe ik ook niet vrijwillig!
%d bloggers like this: